Kontakt oss:

Leder Anne-Lise Karlsen (telefon 416 38 060)

Sekretær Gunn Takvannsbukt (
gunntak@hotmail.com)

lørdag 7. februar 2009

Gamle skatter.

Ble inspirert av Turid på Strikketur som viste fram noen av sine gamle skatter... Og siden en av oppgavene til et husflidslag nettopp er å ta vare på kulturarven som gamle håndarbeider er, viser jeg fram noen av mine skatter... Jeg oppfordrer de andre medlemmene til å ta bilder av sine gamle skatter og maile til meg, så legger vi dem ut her på bloggen. .. Kanskje vi kan ha en tema-kveld med gamle skatter og?



"Din engel meg bevare" er et motiv mange sikkert kjenner igjen... Dette er sydd av min mamma en gang først på 60-tallet og hang over senga mi da jeg var lita..




Fargene på bildet er akkurat like fine. Har planer om å lage en quilt av det etterhvert...




Dette blå bilde med samme tekst og tema er sydd i korssting og er en kjær gave fra min tante Dagmar.










Kattebilde sydd i Japansk? Broderi av min tante Henny. Den hvite siden er baksida og like fin som framsida!


Løper vevd av mamma Ragna da ho gikk Husmorskolen en gang først på 50-tallet. Jeg er veldig glad i den og bruker den på stuebordet. Fatet bak er rosemalt av Torill som bruker å være på julemessa vår og selge rosemalte produkter.





Onkel Petter sin fine velbrukte selbuvott. Har planer om å kopiere mønsteret en gang...

2 kommentarer:

Som dagene går sa...

Jeg syns de gamle pyntehåndklærne og broderte bildene fra "gamle dager" er så koselige. Vekker fram gamle minner.

Marita sa...

Tenker det var stas å finne frem noe slikt igjen... Ligger mye bak hvert sting. Veldig fint!